دنیای انرژی منتشر شد

دنیای انرژی منتشر شد
پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه دنیای انرژی مصادف با بیست و هشتمین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پتروشیمی بود منتشر شد.
پیام

 

در این شماره از ماهنامه می‌خوانید : نمایش قدرت بازدارندگی و توان صادراتی به قلم مدیر مسئول دکتر سید حمید حسینی، در گفتگو با محمد شیروی کارشناس حوزه انرژی سهم مغفول گواهی سپرده کالایی در توسعه ابزارهای مالی و صادرات نفت و میعات گازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت . همچنین گفتگوی سردبیر دنیای انرژی با دکتر علیرضا یوسفی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه مدیریت راهبردی با تیتر "چالش‌های دولت و بخش خصوصی در آینده منابع انسانی" در ادامه آمده است . در ادامه مصاحبه با یدالله صبوحی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس انرژی با عنوان اصطلاح ناترازی انرژی پوششی بر عدم کارایی تصمیم گیران است آمده است . علی شاه حسینی کنشگر و پژوهشگر فعال در عرصه گذار انرژی نیز در گفتگو با دنیای انرژی بیان کرد : گذار انرژی در جامعه جهانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است . مدیرعامل مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ناترازی گاز را با جلوگیری از هدر رفت جبران کنیم در قالب یک مصاحبه عنوان نمود . بابک راجی کارشناس انرژی یادداشت خود را با عنوان "رازهای ناترازی گازی تحلیل از ریشه تا راه حل با نگاه ویژه به میدان گازی پارس جنوبی" ارائه نموده است .

رویکردهای نظام آموزشی در انقلاب صنعتی چهارم نیز مقاله‌ای به قلم دکتر رضا پدیدار رئیس کمیسیون توسعه پایدار محیط زیست و استاندارد اتاق بازرگانی ایران است. پونه ترابی خبرنگار دنیای انرژی در گفتگویی با ایمان ناصری مدیر بخش خاورمیانه‌ای شرکت مشاوره نفت و گاز به موضوع سایه اتفاقات سیاسی بر سرنوشت طلای سیاه پرداخت . همچنین عبدالله باباخانی تحلیلگر ارشد انرژی مقاله خود را با عنوان " ابر بحران انرژی در راه است نیاز به مدیریت یکپارچه انرژی داریم" در دنیای انرژی به زیور طبع آراسته است.

حامد دشمن فنا مدیرعامل پالایشگاه نفت قشم در این شماره هدف گذاری این پالایشگاه را در تامین سوخت کم سولفور کشتی مورد بحث و بررسی قرار داد. شرکت رهروان کومش تولید کننده برتر روانکارهای خودرویی و صنعتی نیز در مصاحبه مدیرعامل آن از روند پیشرفت این شرکت خبر داد. دو مقاله در خصوص حمله اسرائیل به غزه و اثر آن بر انرژی جهانی توسط فاطمه لطفی ترجمه شده است، یکی از عناوین معنای حمله ایران به اسرائیل برای انرژی چیست و دومین آن پایان فصل جنگ در سایه، بازار نفت نگران تنگه هرمز است .

چرا فاصله بین واردات و صادرات عمیق‌تر شد: فرشته فریادرس در یادداشت خود با عنوان ابر کسری تراز تجاری به این موضوع پرداخته است و چندین مقاله انگلیسی که به موضوعات انرژی‌های تجدید پذیر و گرمایش زمین می‌پردازد.

نسخه الکترونیکی این شماره در سایت اوپکس قابل دسترسی علاقمندان است .

پیشنهادها و انتقادات خود را می توانید مستقیما با سردبیر در میان بگذارید : 09121140413 امامی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۵
ماهنامه دنیای انرژی شماره 58 |
تعداد بازدید : ۸۶