شمار دکل‌های حفاری آمریکا به پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۱ رسید

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا به پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن (جمعه، هشتم تیر) برای چهارمین هفته پیاپی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون رسید.

براساس گزارش این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌ اولیه تولید در آینده به‌ شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن با هفت عدد کاهش به ۵۸۱ دستگاه رسید.

به‌ گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها ۹۳ دستگاه یا ۱۴درصد کمتر از مدت‌زمان مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با ۶ عدد کاهش به ۴۷۹ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون به‌ شمار می‌رود، درحالی‌که تعداد دکل‌های گازی این کشور با یک عدد کاهش به ۹۷ دستگاه رسید.

شمار دکل‌های حفاری گاز در این ماه برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یافت و برای نخستین بار به پایین‌ترین تعداد از ژوئیه ۲۰۲۰ تاکنون رسید.

براساس این گزارش، مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز برای ششمین سه ماهه پیاپی کاهش یافت و به پایین‌ترین تعداد سه ماهه از سال ۲۰۲۰ تاکنون رسید.

شرکت‌های حفاری تعداد دکل‌های فعال خود را در ایالت تگزاس با پنج عدد کاهش به ۲۷۷ دستگاه رساندند که پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون است. در همین حال، شمار دکل‌های حفاری فعال در ایالت اوکلاهما با یک عدد کاهش به ۳۴ دستگاه رسید که کمترین تعداد از سپتامبر ۲۰۲۱ تاکنون است.

مجموع دکل‌های فعال شرکت‌های حفاری در حوضه پرمین در جنوب تگزاس و شرق نیومکزیکو با سه عدد کاهش به ۳۰۵ دستگاه رسید که پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون است. همچنین شمار دکل‌های حفاری فعال در حوضه ایگل فورد در جنوب تگزاس هم با کاهش سه‌عددی به ۴۷ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون به‌ شمار می‌رود.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهام‌داران به‌جای بالابردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌ شمار می‌رود.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۱۴درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. قیمت ‌معامله‌های آتی گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۴درصد افزایش داشته است.

۹ تیر ۱۴۰۳ ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : ۱۴