مصرف روزانه ۷ میلیون بشکه نفت در کشور

کفایتی بیان کرد: بخشی از صرفه‌جویی در مصرف انرژی به مسائل فرهنگی و اجتماعی برمی‌گردد و نهادهای فرهنگی باید روی این موضوع کار کنند و با ایجاد ممیزی‌هایی، به صرفه‌جویی انرژی کمک کنند.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز گفت: با بهینه‌سازی مصرف می‌توانیم سالانه حدود ۳۰۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی کنیم.
محمد اسماعیل کفایتی امروز در برنامه بهینه‌سازی مصرف انرژی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، موضوع استفاده فناوری روزآمد جهان در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی است، گفت: در ذیل فرمایش رئیس‌جمهور شهید مبنی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، پارسال فراخوانی برای حضور این شرکت‌ها منتشر شد.
وی ادامه داد: ۶۵ شرکت در این فراخوان شرکت کردند که در ارزیابی اولیه ۳۸ شرکت تأیید شدند و پس از ارزیابی نهایی، هفت شرکت نشان طلایی، ۱۰ شرکت نشان نقره‌ای و هفت شرکت نشان برنزی گرفتند.
رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با اشاره به اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی موضوعی مهم برای کشور است، گفت: این مسئله باید از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فناوری و نوآوری بررسی شود. هم‌اکنون در کشور روزانه حدود ۷ میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی مصرف می‌شود که با بهینه‌سازی مصرف می‌توانیم سالانه حدود ۳۰۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی کنیم.
کفایتی بیان کرد: بخشی از صرفه‌جویی در مصرف انرژی به مسائل فرهنگی و اجتماعی برمی‌گردد و نهادهای فرهنگی باید روی این موضوع کار کنند و با ایجاد ممیزی‌هایی، به صرفه‌جویی انرژی کمک کنند.
وی ادامه داد: ممیزی‌ها شامل ممیزی ساده، متوسط (سازمان‌دهی حدود ۵۰۰ شرکت برای بهینه‌سازی تأسیسات ساختمانی و واحدهای کوچک و متوسط صنعتی) و پیشرفته (بهینه‌سازی مصرف انرژی در پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها) می‌شود.
رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه با بهینه‌سازی مصرف انرژی در نیروگاه‌ها حدود دو فاز پارس جنوبی گاز صرفه‌جویی می‌شود، گفت: ما در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به‌عنوان حلقه واسط شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت امیدواریم در آینده با افزایش حضور شرکت‌ها در این زمینه کارهای مؤثری در بهینه‌سازی مصرف انرژی انجام دهیم.
۱۰ تیر ۱۴۰۳ ۱۶:۰۸
تعداد بازدید : ۶