خروج از بحران ناترازی انرژی با همکاری دانش‌بنیان‌ها

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با تأکید بر اینکه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، جمع ایده‌ها و صرفه‌جویی انرژی می‌توانیم از لبه بحران ناترازی انرژی خارج شویم، گفت: بااین‌حال نباید فقط بر استفاده از سوخت‌های فسیلی تمرکز کنیم و می‌توان سوخت‌های تجدیدپذیر را در سبد انرژی کشور جایگزین کرد.
به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد امروز (یکشنبه، دهم تیر) در آیین اعلام نتایج ارزیابی فعالان حقیقی و حقوقی فناوری و صاحب ایده در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی با بیان اینکه موضوع ناترازی و بهینه‌سازی انرژی، اولویتی مهم و جدی برای کشور محسوب می‌شود، گفت: از سال ۱۳۸۹ که مقام معظم رهبری سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف انرژی را ابلاغ کردند، تاکنون موارد بی‌شماری درباره ناترازی و بهینه‌سازی مصرف انرژی مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در این سال‌ها فقط بندهای اصلاح سیاست‌های الگوی مصرف که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود درست اجرا می‌شد، کشور اکنون در این وضع نبود، افزود: امروز خطر ناترازی انرژی را همه احساس کرده‌اند و اگر به آن رسیدگی نشود، کشور دچار بحران‌های عمیقی خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور شهید بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی تنها رئیس‌جمهوری بود که در کمیسیون عالی انرژی شرکت می‌کرد و در دیدار با مدیران وزارت نفت، به‌شدت پیگیر ناترازی و بهینه‌سازی مصرف انرژی بود.

زیدی‌فرد با بیان اینکه به‌منظور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت، پارسال با همکاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت فراخوانی منتشر شد، افزود: از فعالان حقیقی و حقوقی فناوری و صاحبان ایده که بتوانند در این زمینه کمک کنند حمایت می‌کنیم و راهکارهای مناسبی برای تجاری‌سازی و بالفعل‌کردن این ایده‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، جمع ایده‌ها و صرفه‌جویی انرژی می‌توانیم از لبه بحران خارج شویم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: ایران حجم بزرگی از ذخایر انرژی را در اختیار دارد؛ بااین‌حال نباید فقط بر استفاده از سوخت‌های فسیلی تمرکز کنیم و می‌توان سوخت‌های تجدیدپذیر را در سبد انرژی کشور جایگزین کرد.
۱۰ تیر ۱۴۰۳ ۱۶:۲۷
تعداد بازدید : ۵