برای گرانی گاز و بنزین به مردم توضیح دهید

برای گرانی گاز و بنزین به مردم توضیح دهید
نایب رییس کمیسیون اصل نودم مجلس از سیاست‌های دولت به دلیل گرانی گاز و بنزین انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حمید رسایی در نشست علنی امروز سه شنبه (5 خرداد‌ماه)ٰ مجلس شورای اسلامیٰ در تذکری شفاهی، گفت: روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که یک نفر از دولت قبل و 3 نفر از وزرای دولت فعلی بر خلاف اصل 142 قانون اساسی هنوز لیست اموال خود را اعلام نکردند.

نماینده مردم تهرانٰ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خطاب به سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: آقای اژه ای بابت اطلاع رسانی شما تشکر می کنمٰ اما وظیفه شما اطلاع رسانی در مورد این موضوعات نیست، بلکه وظیفه شما دادخواست این افراد است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر خبر عضویت برخی وزرای دولت یازدهم در 16 هیات مدیره و ثروت هزاران میلیاردی آنها می‌رسد، چرا دستگاه قضائی اقدامی در این خصوص انجام نمی دهد؟

وی ادامه داد: مورد دیگر اینکه دولت یارانه نان را قطع کرده و 4 میلیون نفر نیز بدون توجیه از دریافت یارانه محروم شده اند، بنزین نیز بدون اطلاع رسانی و بر خلاف این ادعا که گران نمی شود گران شد، در حالی که می شد تنها بنزین آزاد را گران کرد.

به گفته این نماینده مردم در مجلس نهمٰ همچنین امروز در خبرها آمده که قیمت گاز 15 درصد افزایش یافت، اما آقای روحانی حداقل بابت اخذ این تصمیمات مردم را توجیه کنید.

رسایی گفت: با اینکه سیاست‌های شما منفعلانه بوده و امتیازات بسیاری به غرب دادیدٰ اما بازهم در حل مشکلات ناتوان بودید.

نایب رییس کمیسیون اصل نودم مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته اعلام کرد که در دولت قبل با دانشمندان هسته ای مصاحبه شده، اما امروز رییس سابق سازمان انرژی اتمی این گفته ها را تکذیب کردند، آقای ظریف چرا دروغ می گویید؟ برای اینکه موضع قاطعانه رهبر انقلاب را سست کنید؟ ایشان فرمودند که تا من هستم اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نخواهم داد.

وی بیان کرد: همچنین امروز رییس جمهور اعلام کرد که عده کمی مخالف صلح با دنیا هستندٰ، اما آقای روحانی توجه داشته باشید که اکثریت ملت موافق صلح هستند، اما خواستار ذلت نیستند. 70 درصد مردم معتقدند که آمریکا پایبند به توافقات نیست، 73 درصد نیز اعتقاد دارند که غنی سازی باید ادامه یابد، شما به اینها عمل کنید.

نماینده مردم تهرانٰ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: همچنین رییس جمهور در سالروز آزادی خرمشهر گفت که انشاالله سرداران سیاسی، خرمشهرهای جدید را که نفت و بنزین در سازمان ملل است را آزاد می کنند، اما خرمشهر جدید با شعار برد-برد آزاد نمی شود.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: ما زمان آزادسازی خرمشهر با صدام تلفنی حرف نزدیم و آقای رفسنجانی در حالی که سیلوهای کشور خالی بود در نماز جمعه خبر از پر بودن سیلوها میداد، اما شما اعلام می کنید که خزانه خالی است و با این روحیه می خواهید خرمشهر جدید را آزاد کنید؟ اکنون داعش به نزدیک مرزهای ما است.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۴۹۹