قرارداد ساخت ٥ دستگاه دکل حفاری دریایی امضا شد

قرارداد ساخت ٥ دستگاه دکل حفاری دریایی امضا شد
قرارداد ساخت ٥ دستگاه دکل حفاری دریایی با استفاده از دانش، امکانات و توانمندی سازندگان داخلی میان کنسرسیوم نفت و گاز رضوی و گروه صنعتی سدید امضا شد.

  • به گزارش به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مراسم امضای قرارداد ساخت پنج دستگاه دکل حفاری دریایی میان کنسرسیوم نفت و گاز رضوی و گروه صنعتی تسدید امروز (سه شنبه ١٢ خرداد) با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدت و تجارت برگزار شد.

    ارزش این قرارداد حدود یک میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار برآورد شده است که از محل آورده بخش خصوصی و منابع صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن تامین خواهد شد و مدت زمان اجرای این طرح ٤٢ ماه پیش بینی شده است.

    طراحی، مهندسی و ساخت دکلها بومی شده و از سوی شرکتهای ایرانی انجام می شود و گواهینامه دانش فنی ساخت با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و از سوی مراجع صلاحیت دار مورد تایید قرار گرفته است.

    این گزارش می افزاید: با امضای قرارداد ساخت پنج دستگاه دکل حفاری دریایی با استفاده از دانش فنی و استفاده حداکثری از توانمندیهای سازندگان داخلی، در دکل اول با بیش از ٥٨ درصد ساخت داخلی و افزایش عمق ساخت داخل، دکل دوم تا پنجم به میزان ٨٤ درصد، گامی بسیار بزرگ و مهم در  مسیر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاستهای ابلاغی دولت در شرایط تحریم خواهد بود.

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۵۴۵