عزم مجلس برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت

عزم مجلس برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت
رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه‌ای آیین گشایش نمایشگاه شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در ساختمان بهارستان گفت: در قانون بودجه پارسال و امسال جهش خوبی برای امکان سرمایه‌گذاری در حوزه نفت فراهم‌ شده است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در بهارستان در جمع خبرنگاران  و در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره تمهیدات مجلس برای توسعه سرمایه‌گذاری در میدانهای مشترک گفت: در قانون بودجه سال گذشته و امسال جهش خوبی از سوی مجلس برای این امر شکل گرفت و حدود ١٠٠ میلیارد دلار به‌صورت بای بک، امکان سرمایه‌گذاری فراهم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر نفت نیز گفته‌اند از این ظرفیت به‌خوبی استفاده‌ شده است. ازاین‌رو، امیدوارم در سال ٩٤ هم این حرکت ادامه یابد.

لاریجانی، شرکت تأسیسات دریایی را توانمند توصیف کرد و افزود: در اکثر بخشهای این صنعت مانند ساخت و نصب سازه های عظیم در دریا تسلط ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود منابع نفت و گاز در کشور گفت: باید از منظر ساخت و نصب سکوهای دریایی قدرتمند باشیم. ازاین‌رو، نمایشگاه امروز به‌خوبی این توانمندی را نشان داد که برای کشور افتخار محسوب می‌شود.

لاریجانی در پاسخ به پرسشی در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: مبنای توافق اصلی، توافق ژنو است. البته توافق ژنو موقت محسوب می‌شود، زیرا ما یک گام برداشتیم و آن‌ها نیز در این زمینه گام برداشتند.

وی افزود: در واقع اصل آن بود که آن‌ها مانع تصویب تحریمهای جدید شوند و همچنین آزادی عملهایی از جمله که در خصوص پتروشیمی ها دادند، بنابراین اصل موضوع به توافق نهایی برمی‌گردد که در این زمینه مذاکرات متعددی صورت گرفته است.

 لاریجانی گفت: در برخی اصول، افکار به یکدیگر نزدیک شده ازاین‌رو اکنون زمان نگارش است بنابراین در ریزه کاری‌ها ممکن است اختلافات زیاد باشد.

وی افزود: طرفین تلاش می‌کنند بیشترین سهم را در این بخش برای خود لحاظ کنند بنابراین به‌طور طبیعی اگر توافق در چارچوب‌هایی که نظام مشخص کرده است انجام شود آن را مفید می‌دانیم با این‌حال هنوز در بخشهایی اختلاف‌نظر وجود دارد که باید در مذکرات رفع شود.

گفتنی است، پیش از ظهر امروز، نمایشگاه شرکت مهندسی ساخت و تاسیسات دریایی ایران در محل مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس مجلس، وزیر نفت، رئیس کمیسیون انرژی، رئیس کمیسیون صنایع و جمعی از نمایندگان مجلس گشایش یافت.

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۴۷۲