۷ اولویت کشتیرانی در پساتحریم؛دو سال دیگر به رتبه ۱۵ دنیا می‌رسیم

۷ اولویت کشتیرانی در پساتحریم؛دو سال دیگر به رتبه ۱۵ دنیا می‌رسیم
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای تبدیل این شرکت به ۱۰ کشتیرانی برتر دنیا خبر داد و با بیان این‌که جهت توسعه بانکرینگ در مناطق مختلف دنیا مخازن سوخت ایجادمی‌کنیم، گفت:مطابق برنامه‌ تا دو سال آینده به رنکینگ ۱۵ دنیا می‌رسیم.

محمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها متاسفانه خطوط کشتیرانی ایران از جمله ما با محدودیت‌هایی مواجه شدند. بر اساس توافق هسته‌ای از اوایل ژانویه (دیماه امسال) رفته رفته با حذف تحریم‌ها فضای جدید برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که با لغو تحریم‌ها باید در جایگاه اصلی شرکت در بین شرکت‌های کشتیرانی برتر دنیا قرار گیریم، تصریح کرد: هم‌اکنون رنکینگ 21 دنیا را در اختیار داریم که با توجه به قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و نیروهای توانمندی که در کشور داریم برنامه‌ریزی کرده‌ایم ظرف دو سال آینده به رنکینگ 15 دنیا برسیم.

وی ادامه داد: مطابق برنامه در پایان 5 سال آینده نیز به یکی از 10 شرکت تاپ -برتر- کشتیرانی دنیا تبدیل خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که این برنامه با اتکا به 158 فروند کشتی شرکت کشتیرانی و نیروهای متخصص و ارزشمند محقق می‌شود، اظهار کرد: در دوران تحریم صنعت کشتیرانی نتوانست از پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخوردار شود، از این رو با رفع تحریم‌ها به‌دنبال نوسازی سیستم‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری دقیقا منطبق با شرایط روز دنیا هستیم.

سعیدی یادآور شد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی عالی برای پرسنل کشتیرانی با استفاده از امکان همکاری با دانشگاه‌های معتبر دنیا از دیگر برنامه‌هایی است که توسط شرکت کشتیرانی اجرایی خواهد شد. در چند سال اخیر در آموزش قابلیت‌های زیادی به‌وجود آمده است، اما برای بهبود و ارتقای این آموزش‌ها به سطح عالی نیازمند توافقاتی هستیم.

وی بیان کرد:‌ مذاکرات اولیه برای ارتقای آموزش‌ها به سطح عالی آغاز شده تا بتوانیم نیروهای جوان را در مرحله آموزش‌های عالی شرکت دهیم.

وی با بیان این‌که گسترش حمل‌ونقل ترکیبی یکی دیگر از اولویت‌های کاری در کشتیرانی است، گفت: با توجه به شرایط جدید CIS و نیاز شدید کشورهای این منطقه به دریاهای آزاد از طریق ایران حمل‌ونقل ترکیبی را گسترش خواهیم داد.

مدیرعامل کشتیرانی افزود: بر این اساس مسیر کشورهای آسیانه میانه مانند قزاقستان،‌ ترکمنستان و... به دریای آزاد از طریق خلیج‌فارس و دریای عمان را فراهم می‌کنیم، این مسئله یک مزیت گسترده برای بنادر ایران محسوب می‌شود چراکه از خطوط کشتیرانی گسترده،‌زیرساخت‌های خوب ریلی برخوردار هستیم.

سعیدی تصریح کرد: صادرات و واردات این کشورها از طریق دریا و زمین در ظرفیت‌ها و ترنور مالی موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که تحریم‌ها مقداری برند IRISL را با محدویت مواجه کرد با برداشته شدن تحریم‌ها برند کشتیرانی در سطح بین‌المللی با پرچم مقدس ایران به بنادر مهم دنیا تردد خواهیم کرد.

وی یکی دیگر از اولویت‌های کشتیرانی را توسعه سیستم بانکرینگ (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) اعلام کرد و گفت: به دلیل قابلیت‌هایی که در این بخش داریم می‌توانیم در حوزه حمل‌ونقل سوخت با سیستم‌های بانکرینگ درآمدهای قابل ملاحظه‌ای را کسب کنیم.

وی با تاکید بر این‌که به راحتی می توانیم با ایجاد مخازن در مناطق مختلف دنیا از این بیزینس برخوردار شویم، تصریح کرد: متناسب با هدفگذای انجام شده برای ارتقای جایگاه کشتیرانی، باید بخش کانتینری و فله‌بر به لحاظ ناوگان و نیروی انسانی به‌روز شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ارتقای ناوگان کانتینری و فله‌بر در برنامه کاری میان‌مدت و بلند مدت قرار دارد.


۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۵۴۴