کوتاه از پتروشیمی

عضو کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران، نیاز اساسی صنعت پتروشیمی را در شرایط کنونی ، «لایسنسورها» و «تأمین مالی» اعلام کرد

رشد 30 درصدی صادرات پتروشیمی ها

 

 مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: میزان صادرات محصولات پتروشیمی کشور از نظر وزنی پس از رفع تحریم ها حدود 30 تا 37 درصد افزایش یافته اما از نظر ارزش رشد زیادی نکرده است که دلیل آن به کاهش قیمت نفت و به تبع آن افت نرخ محصولات پتروشیمی بازمی گردد. مهدی شریفی نیک نفس ، درباره وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی و تقاضا برای این محصولات در بازارهای جهان، افزود: برای افزایش محصولات تولیدی پتروشیمی ایران در بازارهای جهانی، تقاضا وجود دارد اما افزایش صادرات به افزایش میزان تولید بستگی دارد.

پتروشیمی اردبیل به جای اوره، پروپیلن تولید می کند

 

استاندار اردبیل گفت: پتروشیمی اردبیل که در سال‌های گذشته و با هدف تولید کود مورد نیاز استان‌های همجوار کلنگ‌زنی شده بود و بعد از سال‌ها تاخیر، اجرای آن توجیه اقتصادی خود را از دست داده بود، با تغییر محصول تولیدی این طرح از کود به پروپیلن قرار است به تدریج و در فازهای مختلف راه‌اندازی شود. وی افزود: برای تکمیل پتروشیمی اردبیل به بیش از 6 تا 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است و با تغییر نوع محصول آن آب مورد نیاز این کارخانه نیز 2 میلیون مترمکعب افزایش یافته و به جای 9 میلیون مترمکعب، پتروشیمی اردبیل با سیستم خنک‌کننده به 11 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.

 

نقش وزارت نفت در صنعت پتروشیمی نظارتی است

 

عضو کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران، نیاز اساسی صنعت پتروشیمی را در شرایط کنونی ، «لایسنسورها» و «تأمین مالی» اعلام کرد و گفت: نقش وزارت نفت در صنعت پتروشیمی نظارتی است. محقق حضرتی، با اشاره به نقش رگولاتوری وزارت نفت در عرصه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: دولت مدتهاست سعی دارد بخش خصوصی را وارد عرصه پتروشیمی کند.

 

آغاز ساخت پتروشیمی دشتستان

 

استاندار بوشهر گفت: با طراحی و واگذاری زمین به سرمایه‌گذار طرح پتروشیمی دشتستان عملیات اجرایی این طرح بطور رسمی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.سالاری تاکید کرد: در این حوزه نیاز است دستگاه‌ها همکاری مطلوب خود در زمینه فراهم کردن امکانات لازم و زیرساخت‌ها افزایش دهند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۵۴۲