تحلیلگران اعتقاد دارند که روند نزولی نرخ کرایه ها در مسیرهای مهم دریایی، ظرف دوسال آینده ادامه می یابد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ICIS، منابع صنعتی اعلام کردند: انتظار می رود نرخ کرایه بارگیری محموله های پتروشیمی از منطقه خاورمیانه تحت تاثیر کاهش چشمگیر تقاضا برای محموله های اسپات به میزان بیشتری افت کند.
بر اساس این گزارش از طرفی پیش بینی می شود وضعیت فعلی به دلایلی نظیر کاهش تقاضا از سوی چین و افزایش تعداد شناورهای مخصوص حمل محصولات پتروشیمی، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نیز ادامه یابد.
شرکت های کشتیرانی بین المللی قرار است امسال حداقل 45 شناور جدید را از کشتی سازی های شمال شرق آسیا تحویل بگیرند.
این گزارش می افزاید: تعدادی از کشتی های جدید فعالیت خود را در اروپا آغاز می کنند و باقی آن ها درمنطقه خاورمیانه و آسیا به کارگرفته میشوند.
ناوگان حمل ونقل محصولات شیمیایی و پتروشیمی در سال 2016 میلادی حدود 5.2 درصد گسترش یافت و انتظار می رود در سال جاری میلادی نیز رشد 3.3 درصدی را تجربه کند.
هوکینگ، تحلیل گرارشد شرکت مشاوره ای Drewry در بخش حمل و نقل دریایی محصولات شیمیایی، عنوان کرد: روند نزولی نرخ کرایه ها در مسیرهای مهم دریایی، ظرف دوسال آینده ادامه می یابد.
شرکتهای بزرگ کشتیرانی نظیر Navig8 و Odjfell SE به عنوان بخشی از برنامه توسعه خود تعداد قابل توجهی سفارش ساخت شناورهای با بهره وری بالا از لحاظ هزینه و انرژی به کارخانه های کشتی سازی شمال شرق آسیا ارسال داشته اند.
این در حالیست که انتظار می رود با توجه به افزایش ظرفیت های صورت گرفته در فاصله 2016-2017 میلادی، تقاضا برای محموله های اسپات محصولاتی نظیر بنزن، تولوئن، زایلین و پاراکسیلین (PX) در سه ماهه سوم امسال در شمال شرق آسیا کاهش یابد.