در حالیکه سازمان بینالمللی دریانوردی اقدام مثبتی را برای کاهش آلایندگی کشتیها آغاز کرده اما این تغییر سریع موجب اختلال در صنایع پالایشی و کشتیرانی خواهد شد.
صنایع پالایشگاهی و کشتیرانی تحت تاثیر قوانین جدید سوختهای بانکر با آلایندگی سولفور کم قرار خواهند گرفت که 5 سال زودتر از انتظارها اجرا خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، موسسه IHS Markit، این دو صنعت تغییرات سریع، هزینه های چشمگیر، و تاثیرات عملکردی زیادی را به خود خواهند دید چراکه باید خود را تا سال 2020 میلادی برای سازگاری با قوانین جدید آماده کنند.
کورت بارو، معاون بخش تحقیقات پائین دستی در موسسه IHS Markit، اظهار کرد: "در حالیکه سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) اقدام مثبتی را برای کاهش آلایندگی کشتیها آغاز کرده، این تغییر سریع موجب اختلال بسیاری در فعالیت صنایع پالایشی و کشتیرانی خواهد شد."
سندیپ سایال، مدیر بخش پالایشی و تحقیقات بازار IHS نیز گفت: "این دو بخش آماده این تغییرات نیستند."
سایال افزود: "این دو بخش تا کنون سرمایه گذاری لازم را برای تطابق با قوانین جدید انجام نداده اند، که به معنی آن است که در سال 2020 شاهد نابسامانی زیادی خواهیم بود. هر دو صنعت منتظرند تا ببینند چه سیگنالهایی را از سوی IMO برای تطابق با قوانین جدید دریافت می کنند."
کشتیرانی ها چندین راه حل برای سازگاری با قوانین جدید پیشروی خود دارند. استفاده از بانکرهای با سولفور پائین برای کشتیهای کوچک تر، و استفاده از LNG برای کشتیهای نوساز می تواند تنها قسمتی از این راه حل باشد.
موسسه IHS اعلام کرده است که برای کشتیهایی که قصد دارند همچنان سوختهای با سولفور بالا بسوزانند نیز توصیه میشود از اسکرابرها، و تجهیزاتی که آلایندگی را از گازهای خروجی موتور میزدایند، بهره بگیرند.
منبع: مارین تایمز