درحالی که حدود هشت ماه از نمونهگیری شرکت فولکس آلمان از گاز ایران برای ساخت خودروی پایه گاز سوز گذشته و هنوز نتیجه این نمونهگیری مشخص نشده، مدیر طرح احداث جایگاههای گاز طبیعی فشرده بر این باور است اگر آلمانی ها خودروی پایه گازسوز تولید کنند، تعرفه ها باید اصلاح شود تا خودروهای موتور پایه گازسور ارزان تر از خودروهای بنزینی شود و مردم رغبت بیشتری برای خرید خودروهای پایه گاز سوز داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس علی مهرابی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به نمونهبرداری گاز ایران توسط شرکت فولکس آلمان با هدف ساخت خودروی موتور پایه گازسوز گفت: آلمانیها در اردیبهشتماه از گاز ایران برای ساخت خودروی موتورهای پایه گازسوز نمونهبرداری کردند، اما هنوز نتیجه این نمونهبرداری مشخص نشده است.
وی با تاکید بر این که برای ورود خودرو با موتورهای گازسوز وضعیت تعرفهها باید اصلاح شود، افزود: خودرو با موتور پایه گازسوز باید از خودروهای بنزینی ارزانتر باشد تا برای مردم جذابیت داشته باشد. با توجه به وجود گاز طبیعی در کشور باید تمهیداتی دیده شود که مردم راغب باشند از گاز استفاده کنند و یکی از راههای ایجاد این علاقه این است که قیمت ماشین پایه گازسوزی که در اختیار مردم گذاشته میشود مناسب باشد.
بر اساس این گزارش، نماینده شرکت فولکس واگن آلمان در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور در ایران از گاز استانهای اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد، تهران و تبریز نمونهگیری کرد. این شرکت مخازن برداشت گاز و تجهیزات مربوطه را از آلمان وارد کرد و این مخازن را بعد از نمونهگیری از ایستگاههای گاز CNG برای بررسی به آلمان برد تا مورد آزمایش قرار دهد. گرفتن ویزا و وارد کردن تجهیزات زمانبر بود.
مهرابی در اواسط سال ۱۳۹۵ اعلام کرده بود شرکتهای خارجی آمادگی خود را برای تولید خودروی پایه گازسوز اعلام کردهاند و در این راستا شرکت فولکس واگن آلمان در آبانماه تقاضا کردند که گاز ایران را مورد مطالعه قرار دهند و به آنها مجوز داده شد که به شهرهای مختلف بروند و از گاز نمونه برداری کنند و به نظر میرسد قصد دارند خودرویی متناسب با گاز ایران تولید کنند. شرکتهای داخلی هم باید در این زمینه اقدام کنند.