اتحاد پتروشیمی ها رمز حضور موفق در بازارهای جهانی

اتحاد پتروشیمی ها رمز حضور موفق در بازارهای جهانی
مجتمع های پتروشیمی در صورت اتخاذ تصمیمی های راهبردی در مسیر صادرات می توانند حضوری موفق و پایدار در بازارهای بین المللی داشته باشند.
محمدرضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به لزوم همکاری و همگرایی برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی اظهار کرد:‌ پتروشیمی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است و می توان آن را محصول ایرانی نامید که در تولید بسیاری از کالاهای ایرانی نقش مهم دارد و چه در عرصه ملی یا بین‌المللی عرضه شود مشتری خاص خود را دارد.
وی ادامه داد:‌ محصولات پتروشیمی محصول پایه هستند که در تولید کالای ایرانی نقشی مهم دارند و از این جنبه برای حمایت از کالای ایرانی حائز اهمیت هستند و باید گفت که محصولات پتروشیمی ایران دارای شاخص‌های محصولات جهانی هستند و اگر یک نهاد رگولاتوری قدرتمند به وجود آید صادراتی موفق تر را تجربه خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: قیمت محصولات پتروشیمی تابع تغییرات بین‌المللی است و در بورس و رقابت جهانی مبادله می‌شود و در یک رقابت قیمتی کسی برنده خواهد بود که قیمت مناسبتری را برای عرضه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد:‌ بخشی از مواد اولیه محصولات پتروشیمی کشور به خارج از کشور صادر می ‌شود و بخش دیگری از آن به مصرف داخلی می‌رسد .البته محصولاتی هم وجود دارد که در داخل کشور تولید نمی‌شود واز طریق واردات تامین می‌شود.
پدیدار خاطرنشان کرد:‌ صنعت پتروشیمی در صورت جلب و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی قادر است نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.
وی با بیان اینکه میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور هم اکنون 56 میلیون تن در سال است،‌اظهار کرد: پیش بینی و برنامه‌ریزی آن است که میزان تولید محصولات پتروشیمی به 64 میلیون تن افزایش یابد و این میزان افزایش تولید می‌تواند سالانه 100 هزار نفر اشتغال موجود کشور را افزایش دهد.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۴۱
تعداد بازدید : ۵۲۵