رئیس مهندسی ساختار و بهرهوری شرکت ملی حفاری ایران از استقرار سامانه مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO۹۰۰۱:۲۰۱۵ در این شرکت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود احمدی با بیان اینکه این سامانه برای افزایش راندمان و رضایتمندی ذینفعان مستقر شده است، گفت: برای ارتقای سامانه مدیریت استاندارد کیفیت از ۲۰۰۸ به ۲۰۱۵ شاهد تلاش جمعی همکاران در بخشهای مختلف شرکت برای مطابقت برنامهها با ضوابط این استاندارد بودیم که سبب شتاببخشی در تحقق الزامهای مربوط به کسب این موفقیت برای شرکت شد.
وی ارتقای جایگاه شرکت ملی حفاری در بازارهای داخلی و خارجی با بالاترین سطح کیفی و نگاه بنگاهداری اقتصادی را از اهداف این استاندارد برشمرد و افزود: مدیریت شرکت در چارچوب مقررات شرکت ملی نفت ایران متعهد به تحقق این سامانه بوده و برای تامین منابع مورد نیاز و اجرای این تعهد اهتمام داشته است.
رئیس مهندسی ساختار و بهرهوری شرکت ملی حفاری ایران افزود: شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت ملی نفت است که با حدود چهار دهه فعالیت، به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی در زمینه حفاری چاههای اکتشافی، توصیفی، توسعهای، تعمیری و تکمیل چاههای نفت و گاز در خشکی و فراساحل و خدمات جانبی وابسته فعالیت دارد.
احمدی با اشاره به اینکه این شرکت با توجه به گستردگی ناوگان، بهرهگیری از فناوریهای کارآمد و نوین و توانمندی تخصصی منابع انسانی دارای نقش بارزی در صنعت حفاری است، اظهار کرد: اهداف پیشبینی شده در خطمشی کیفیت شرکت بهمنظور توسعه و پویایی هر چه بیشتر سازمان پیادهسازی میشود.
عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت با اشاره به تبیین کیفیت در برنامههای راهبردی شرکت ملی حفاری ایران گفت: برای تحقق اجرای این مبحث تلاش شده سازوکار موثری برای آموزش و توسعه کیفیت، بازنگری و اصلاح روشها و فرآیندهای مورد نیاز سیستم مدیریت کیفیت به کار گرفته شود که در این باره بهبود مستمر در شاخصهای بخشهای مختلف عملیاتی و ارزیابی عملکرد دستگاههای حفاری به عنوان اولویت، مورد توجه قرار گرفته است.
احمدی بهبود و ارتقای مستمر راندمان و بازدهی عملیات حفاری در خشکی و فراساحل، خدمات فنی و تخصصی و مدیریت پروژههای حفاری را از دیگر اهداف مدنظر عنوان کرد.
وی افزود: بهبود کارایی پشتیبانی از عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی با تاکید بر بهینهسازی دستگاهها و تجهیزات حفاری، تقویت توانمندی لجستیک و پایدارسازی تامین کالا و خدمات، بهبود مداوم در ارائه خدمات یکپارچه با طراحی و تکمیل بسته خدمات فنی تخصصی حفاری و بهتر شدن پایداری عملیاتی سازمانی با تاکید بر ساماندهی مدیریت ریسک در تمامی فعالیتها، فرآیندها و خدمات از دیگر اهداف استقرار سامانه مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ با ویرایش ۲۰۱۵ است.
وی اظهار کرد: جاری کردن اصول بنگاهداری اقتصادی به منظور ورود و حضور موفق در بازارهای کسبوکار با نرخ رقابتی و بهکارگیری شیوههای مناسب بازاریابی برای پاسخگویی مناسب به تقاضای کارفرمایان و حضور در بازارهای جدید داخلی و منطقهای از دیگر اهداف تعریف شده بهمنظور اجرای آخرین شیوه استاندارد مدیریت کیفیت این شرکت است.
احمدی یاد آور شد: این خطمشی مانند سایر اجزای سامانه مدیریت کیفیت شرکت در صورت تغییر روزآمد خواهد شد.