آغاز کمپین اعتراضی علیه کالاهای اماراتی در عراق/ سهم ایران از بازار همسایه شرقی افزایش می‌یابد؟

آغاز کمپین اعتراضی علیه کالاهای اماراتی در عراق/ سهم ایران از بازار همسایه شرقی افزایش می‌یابد؟
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: در گذشته کمپینی این چنینی علیه امارات را کمتر مشاهده کرده بودیم اما پس از توافق امارات با اسرائیل، مردم اعتقاد دارند بیشتر این کالاها متعلق به اسرائیل است و نباید آن را مصرف کنند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سید حمید حسینی در مورد آغاز کمپین در شبکه‌های مجازی علیه کالاهای اماراتی اظهار داشت: باید توجه داشت که این شبکه‌ها در عراق از قدرت بالایی برخوردار هستند و بعضا تا دو یا سه میلیون دنبال کننده هم دارند. بنابراین معمولا کشورها از این امکانات علیه یکدیگر استفاده می‌کنند همانطور که قبلا علیه ترکیه و ایران نیز شاهد تشکیل کمپین‌هایی از این دست بودیم.

وی ادامه داد: در گذشته کمپینی این چنینی علیه امارات را کمتر مشاهده کرده بودیم اما پس از توافق امارات با اسرائیل، مردم اعتقاد دارند بیشتر این کالاها متعلق به اسرائیل است و نباید آن را مصرف کنند.

حسینی یادآور شد: باید توجه داشت این کمپین‌ها کم تاثیر نیستند و در موضوع سد ایلیسو ترکیه و کاهش آب فرات و دجله و همچنین حمله این کشور به شمال عراق، چنین کمپین‌هایی شکل گرفته بود.

وی در مورد مبادلات عراق و امارت اظهار داشت: در مورد حجم این مراوات آمار دقیقی وجود ندارد اما به نظر می‌رسد که امارات پس از ایران، چین و ترکیه بیشترین حجم مبادله با عراق را داشته باشد. همچنین در حال حاضر بسیاری از کالاهای سایر کشورها از طریق امارات به عراق صادر می‌‌شود.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در بسیاری از کالاها مانند مواد غذایی، شوینده و ظروف یکبار مصرف و همچنین فرآورده‌های نفتی امارات رقیب ایران در بازار عراق است.

وی ادامه داد: در مورد فرآورده‌های نفتی صادرات ما به اقلیم کردستان است درحالی‌که صادرات امارات به دولت مرکزی صورت می‌گیرد. برای افزایش سهم ما از بازار عراق باید منتظر رویدادهای آینده باشیم. البته افزایش صادرات ما بیشتر به موضع دولت مرکزی بستگی دارد که به نظر تا امروز موضع خنثی در پیش گرفته‌اند.
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۶:۱۹
تعداد بازدید : ۴۱۷