💢 ظهور کارائیب؛ گامی دیگر در جهت تبدیل شدن به منطقه نفتی

💢 ظهور کارائیب؛  گامی دیگر در جهت تبدیل شدن به منطقه نفتی
🔻تولید نفت در کشور کوچک ترینداد و توباگو در کارائیب از مدتی پیش آغاز شده و اکتشافات جدید باعث شده تا تحلیلگران پیش بینی می کنند که این کشور به زودی به بزرگترین تولید کننده نفت در این منطقه تبدیل می شود.

🔻به گزارش اوپکس از اویل پرایس، موسسه تجاری بی اچ پی به تازگی کار تولید نفت در کشور ترینداد و توباگو را آغاز کرده و امیدوار است که به زودی این کشور به بزرگترین تولیدکننده نفت در این منطقه تبدیل شود.

🔻تولید نفت از سال ها پیش در این کشور آغاز شده بود اما اکتشاف جدید اجازه می‌دهد تا تولید نفت در ترینداد به دو برابر ظرفیت کنونی برسد.

🔻بعد از عملیات موفق شرکت بی اچ پی در کشورهای گویان و سورینام در منطقه کارائیب، حالا این شرکت کار استخراج نفت از آب‌های کم‌عمق حوزه آنگوستورا در ترینداد و توباگو را در دستور کار قرار داده است.

🔻ژرالدین اسلاتری، مدیر شرکت استرالیایی بی اچ پی گفته است که آغاز پروژه تولید نفت در ترتینداد و توباگو ادامه توسعه فعالیت های این شرکت در منطقه آمریکای کارائیب است.

🔻کار استخراج نفت از حوزه آنگوستو با حضور شرکت ملی نفت ترینداد و توباگو انجام می شود. ۶۸.۴۶ درصد از سهام فعالیت در این منطقه متعلق به شرکت بی اچ پی و ۳۱.۵۴ درصد باقیمانده متعلق به شرکت ملی نفت ترینداد و توباگو است.

🔻این کشور از جمله کشورهایی بود که در دوران کرونا سطح تولیدش پایین نیامد. هرچند رقم تولید کنونی کشور بسیار اندک است.

🔻شرکت ملی نفت ترینداد و توباگو قرار است جهت تامین مصرف داخلی این کشور ۱۰۰ درصد گاز تولیدی در این منطقه را خریداری کند.

🔻مقامات این شرکت گفته‌اند که برای تامین مصارف داخلی با تعدادی از شرکت‌های دیگر در ارتباط هستند تا گاز خریداری شده از شرکت بی اچ پی را به نحو مقتضی به مصرف کنندگان داخلی برسانند.

🔻تخمین زده می‌شود ترینداد و توباگو ذخایری به اندازه ۷۲۸ میلیون بشکه نفت در اختیار داشته باشد. این میزان ذخایر، این کشور را تبدیل به بزرگ‌ترین کشور دارای ذخایر نفت در منطقه کرده است.

🔻با کشف نفت در کشورهای کارائیب، سرمایه گذاران خارجی بزرگ روانه این کشورها شده اند. در حال حاضر شرکت اکسون‌موبیل موبیل در حال کار در حوزه‌های نفتی متعلق به گویان است.

🔻شرکت های اکسون‌موبیل، توتال و آپاچی نیز در حال حاضر مشغول کار برای بهره برداری از ذخایر نفت موجود در کشور سورینام هستند. پیش بینی می شود استخراج و فروش نفت از حوزه های متعلق به این کشور در سال ۲۰۲۵ به نتیجه برسد.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۱۴۷