تهیه، تدوین و اجرای برنامه راهبردی مدیریت زنجیره تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی در دستور کار مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای این شرکت قرار گرفت.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در اجرای سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه انرژی، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و بر اساس اسناد برنامه ششم توسعه، قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران و قانون حداکثر استفاده از توانمندی داخلی و حمایت از کالای ایرانی، با رهنمود محسن خجستهمهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تهیه و تدوین برنامه راهبردی مدیریت زنجیره تأمین کالای این شرکت با رویکرد اقتصاد مقاومتی در دستور کار مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت نفت قرار گرفت.
در این زمینه با توجه به ماهیت بینالمللی صنعت نفت و نقش تحولات فنی بازرگانی و بینالمللی در چشمانداز آینده این صنعت، نتایج «مطالعه تطبیقی مدیریت زنجیره تأمین در شرکتهای بینالمللی نفتی برتر جهان» مورد توجه قرار گرفته و با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، نقاط قوت و ضعف سازمان، شناسایی و فرصتها و تهدیدهای محیطی بررسی و تجزیه و تحلیل شده است.
بر اساس این گزارش، پیشنویس الگوی بومی زنجیره تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران طرحریزی و با همکاری شرکتهای تابع نفت، سازندگان و صاحبنظران نقد و بررسی شد و پس از تصویب نهایی با مشارکت سازمانی مؤثر همه واحدهای ذیربط، با روحیه مدیریت جهادی به مرحله اجرا نیز درآمد و در این مسیر پیگیریهای لازم برای تحقق اهداف تعیینشده در افق چشمانداز ۱۴۰۴ انجام خواهد شد.