در هفتههای گذشته بهکرات در مورد دلایل افزایش قیمتهای روغن موتور در یک سال گذشته صحبت کردیم اما مسئلهای که همچنان برقرار است، حرکت تولیدکنندگان در حاشیه ضرر و یا تولید با سود بسیار اندک است.
موضوعی که به خاطر رفع آن از سال گذشته تاکنون دو نوبت افزایش قیمت دریافت کردهاند اما به دلایل بسیار واضحی که اصلیترین آن رشد روزانه قیمت لوبکات است، روغن سازان با توجه به افزایش قیمت حدود ۱۰۰ درصدی در یک سال همچنان از خط سوددهی عقب هستند و در بازه ضرر تولید میکنند.
این موضع باعث میشود تا تولیدکنندگان روانکار برای خارج شدن از حاشیه ضرر، نرخ تولید بعضی از محصولات را کاهش دهند اما مسئله اینجاست که بعضی از بخشهای شبکه توزیع روغن در بازارهای کشور بلافاصله بعد از کم شدن بعضی روغنها شایعه افزایش قیمت را قوت میدهند و همین مسئله باعث ایجاد بازار سیاه برای آن مدلها میشود.