شرکتهای بزرگ نفت و گاز دنیا در حال اختصاص بودجه برای راهاندازی کمپینهایی هستند که در بحران انرژی فعلی، وجهه خود را ارتقا دهند. شرکت شل، یک مدیر رسانههای اجتماعی استخدام کرده تا از این طریق بر نسل جوانی که از ویدئوهای کوتاه تیکتاک استفاده میکنند، تاثیر بگذارد. شل میگوید سعی دارد با نشان دادن نقش خود در تحول انرژی، نسل جوان را بیشتر درگیر این موضوع کند. شرکتهای نفتی آمریکایی و بریتانیایی میخواهند مردم را در رسانههای اجتماعی قانع کنند که کمبود عرضه سوخت به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، باعث شده محصولات آنها یک مساله امنیت ملی تلقی شود.
شرکتهایی مثل بریتیش پترولیوم بریتانیا (BP)، شورون آمریکا و همچنین موسسه امریکن پترولیوم (بدنهای تجاری با بیش از ۶۰۰ عضو در صنعت نفت و گاز) کمپینهایی تبلیغاتی راهاندازی کردهاند تا افزایش ظرفیت داخلی را راهحلی برای این بحران اعلام کنند. اما این شرکتها با فشار دولتها و قانونگذارانی که با افزایش استفاده از سوختهای فسیلی آلودهکننده مخالفند، روبهرو هستند. BP بیش از همه، در فیسبوک تبلیغ کرده است. شرکت متا به عنوان مالک فیسبوک اعلام کرده BP در هفته منتهی به ۵ ژوئیه بیش از ۲۲۰ هزار پوند هزینه تبلیغات پرداخت کرده است. تبلیغات BP از زمان شروع جنگ در اوکراین و با شعارهایی مثل «از بریتانیا حمایت میکنیم» و «تولید انرژی در خانه» جریان یافت. البته BP مدعی است هدفش از راهاندازی کمپین تبلیغاتی، تاکید بر برنامههای آینده شرکت است که تولید انرژی داخلی بسیار متنوع، از نفت و گاز تا انرژیهای بادی و هیدروژن را شامل میشود.