برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی صنعت پتروشیمی برای صدور خدمات فنی به ونزوئلا و برزیل

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه امروزه محصولات پتروشیمی ایران از آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا مشتری دارد، گفت: با اجرایی‌کردن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم، آمریکای‌لاتین هم در هدف‌گذاری بازار پتروشیمی قرارگرفته‌است و برای صدور خدمات فنی به ونزوئلا و برزیل برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی کرده‌‌‌‌‌‌‌ایم.
به گزارش «شانا» به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بیژن چگنی با اشاره به قرارگرفتن صنعت پتروشیمی ایران در آستانه ۶۰ سالگی، اظهار کرد: تنوع بازار ایران و حضور در بازارهای جهانی قدرت اقتصادی آن را نشان می‌دهد. در بازاری که رقبای ما رفتارهای سیاسی و تحریمی داشتند تا ما را به زانو دربیاورند، صنعت پتروشیمی تبدیل به نقطه‌قوت کشورمان شده‌است. وی با بیان اینکه امروزه محصولات پتروشیمی ایران از آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا مشتری دارد، افزود: در دولت سیزدهم و با اجرایی‌کردن دیپلماسی انرژی که رئیس‌‌‌‌‌‌‌جمهوری و وزارت نفت درپیش گرفتند، آمریکای‌لاتین هم در هدف‌گذاری بازار پتروشیمی قرارگرفته‌است. امروز ما برای صدور خدمات فنی در ونزوئلا و برزیل برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی کرده‌‌‌‌‌‌‌ایم و در بخش‌های دیگر مثل بازار پلیمر، محصولات پتروشیمی خلیج‌فارس سرآمد است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اعلام اینکه هلدینگ خلیج‌فارس باوجود محدودیت‌های بسیار و موانع، فروش خوبی دارد و ۴۰‌درصد فروش پتروشیمی کشور در دست این هلدینگ است، گفت: با کمک‌گرفتن از دیپلماسی انرژی در این دولت برای فروش محصولات پتروشیمی مسیرهای جدید باز شده و پیشرو هستیم، به‌نحوی‌که امروز برخی از کشورهای دیگر که مورد تحریم قرارگرفته‌‌‌‌‌‌‌اند، از تجارب ما برای فروش محصولاتشان استفاده می‌کنند.

چگنی با تاکید بر اینکه در ساخت بسیاری از تجهیزات راهبردی و کاتالیست‌‌‌‌‌‌‌ها به نقطه خودکفایی رسیده‌‌‌‌‌‌‌ایم، گفت: در حوزه دانش‌‌‌‌‌‌‌فنی ساخت کاتالیست به بالای ۹۰‌درصد و در ساخت کاتالیست‌‌‌‌‌‌‌ها به حدود ۹۰‌درصد خودکفایی رسیده‌‌‌‌‌‌‌ایم و خوشحالیم که از سال‌گذشته تعدادی از کاتالیست‌‌‌‌‌‌‌های کاربردی صنعت پتروشیمی وارد بازارهای خارجی شده و به سبد صادراتی افزوده شده‌اند. مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه سال‌گذشته شاهد ۷‌درصد افزایش رشد تولید محصولات پتروشیمی بودیم، ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که شرکت‌های پتروشیمی مطابق با تاکید مقام‌معظم رهبری افزون‌‌‌‌‌‌‌بر توجه به افزایش کمی، به‌دنبال کیفیت و تنوع هم هستند تا جایگاه خود را در داخل و خارج از کشور حفظ کنند. محصولات پتروشیمی در دوره‌‌‌‌‌‌‌های زمانی کوتاه با تغییر کیفیت و گرید مواجه هستند و هر روز این کیفیت‌‌‌‌‌‌‌ها ارتقا می‌یابد و دسترسی به برخی از گریدهای گران و خاص در توان هر کشوری نیست.
۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۶۸