پیام اوپکس منتشر شد

پیام اوپکس منتشر شد
پیام اوپکس، خبرنامه الکترونیکی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران شماره نوزدهم هفته دوم مرداد 1403 منتشر شد

dl

حل مشکل سوخت تقطیری

dl

شنبه 30 تیرماه جلسهای مشترک با ستاد تسهیل با حضور آقایان اسعدی و منیری در خصوص پیگیری اجرایی شدن و حل مشکل سوخت تقطیری برگزار شد. در این جلسه صورتجلسه مربوط به جلسه مورخ 19 تیرماه توسط دبیر کل دریافت شد و نهایتاً تصمیم بر این شد که متن بعضی از بندهای این صورتجلسه اصلاح شود که پیشنهاد اصلاحیه آن توسط کمیسیون روغن تنظیم و مقرر شد برای دبیرخانه ستاد تسهیل در قالب نامه ارسال شود.

افزایش هزینههای انبارداری صادرکنندگان

dl

یکشنبه 31 تیرماه جلسه ای با کشتیرانی جمهوری اسلامی با موضوع تأخیر در برنامههای شناورها و افزایش هزینههای انبارداری صادرکنندگان برگزار شد. نمایندگان حاضر در جلسه از طرف اتحادیه سید حامد حسینی، نوید امجد، امین خراسانی، میلاد کلبه داری، احمدرضا یوسفی، آرتان رحمتیان، راضیه گیلانی و از طرف شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی  و جمعی از مدیران عملیاتی و اسنادی بودند. در این جلسه مسائل و مشکلات چند ماه اخیر مطرح و در خصوص آنها راهکارها و پیشنهاداتی ارائه گردید که نیازمند پیگیریهای آتی میباشد. اهم مسائل در خصوص سرویسهای کشتیرانی جمهوری به مقاصد آفریقا، شرق آسیا و سریلانکا بود. همچنین مباحث مربوط به اسناد، پهلوگیری شناورها، ظرفیتهای بارگیری، بیمه محمولهها، نرخهای حمل و خسارات، لیکیج ها و تضمینهای موردنیاز موردبررسی و گفتگو قرار گرفت. در پایان این جلسه پیگیری موارد زیر در دستور کار قرار گرفت: نامه به سازمان بنادر در خصوص اولویت پهلودهی، نامه به اعضا درخصوص اعلام موارد انبارداری از ابتدای سال جاری، درخواست کشتیرانی جمهوری اسلامی از سازمان بنادر مبنی بر واگذاری یک اسکله اضافی، درخواست انجام امور استافینگ صادرکنندگان در محوطه جمهوری اسلامی، پیگیری بیمه محمولهه و مذاکره در خصوص سرویسهای غرب آفریقا.

تغییرHSCOD روغن تصفیه دوم

dl

سهشنبه 2 مرداد جلسهای با آقای حسین پور معاون نظارت بر کنترل کیفیت سازمان ملی استاندارد برگزار شد . در این جلسه بعضی از اعضای هیئتمدیره و برخی از اعضای کمیسیون فرآوردههای روغنی نیز حضور داشتند. در این جلسه چندین موضوع موردبررسی قرار گرفت. یک : موضوع مکاتبه با خانم باقری مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات معاونت برنامهریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت سازمان بود که قرار شد ایشان متولی برگزاری یک جلسه با حضور سازمان ملی استاندارد، گمرک، سازمان توسعه تجارت و اتحادیه باشند تا در خصوص تغییر HSCOD روغن تصفیه دوم یک امکان و تسهیلاتی از طریق دفتر خانم باقری دریافت شود. موضوع دیگر موردبحث، دریافت استانداردهای مربوط به فرآوردههای صادراتی از کشورهای مقصد بود و مقرر شد جلسهای با دفتر معاونت بینالملل سازمان ملی استاندارد برگزار شود و با گمرک تفاهمنامهای امضاء شود تا HSCOD هایی که موردنیاز محصولات صادراتی اعضاء هستند از کشورهای مختلف مثل هند، امارات، کنیا، چین و سایر و کشورهای حوزه صادراتی دریافت شود. در خصوص بحث نمونهگیری رندمی هم مقرر شد هماهنگیهایی با کمیسیون فرآوردههای روغنی انجام شود و این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا نظر کمیسیون دریافت شود و در مورد سازوکار اجرایی آن با گمرک جمعبندی صورت گیرد.

دنیای انرژی منتشر شد

dl

ماهنامه دنیای انرژی شماره 59 تیرماه 1403 منتشر شد . در این شماره می خوانید : انتظارات بخش خصوصی از رئیس جمهور منتخب در حوزه صنایع نفت گاز و پتروشیمی و نظرات چند تن از مدیران و کارشناسان حوزه انرژی و نفت. در مصاحبه با عضو هیئت مدیره انجمن شرکتهای مهندسی و ساخت صنایع نفت و نیرو عنوان شد : توان بخش خصوصی در پیشبرد پروژهها کمتر شده است. سید مهدی حسینی معاون وزیر اسبق نفت یادداشتی را با عنوان بازار نفت در سال 2024 ارائه کرده است . در گفتگو با دبیرکل اوپک: به این زودی به اوج تقاضای نفت نمیرسیم .مصاحبه با مصطفی سعیدی کارشناس و پژوهشگر حوزه انرژی : لزوم ثبات در حکمرانی و سیاستهای کلان انرژی کشور. همچنین رئیس کمیسیون محیط زیست و انرژی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی در گفتگو با دنیای انرژی گفت : مدل برنامهریزی توسعه سازگار با محیط زیست، جایگزین روشهای کلاسیک سنتی شود .عیسی بزرگزاده سخنگوی صنعت آب کشور : ما بر اساس منابع آبی در کشور شهرسازی نکردیم .دانشجوی دکترای حوزه جامعه شناسی گذار سیستمهای انرژی دانشگاه صنعتی برلین آلمان : برق ارزان دلیلی بر عدم استقبال عمومی از پنلهای خورشیدی در ایران است. انرژی پاک چه رابطهای با رشد اقتصادی دارد، صادرات نفتی و غیر نفتی ایران در چه وضعیتی قرار دارد، فراز و فرود ارزهای نفتی، پارادوکس مصرف انرژی هوش مصنوعی غول های فناوری و مبارزه با تغییر اقلیم و چند مقاله حوزه انرژی و نفت به زبان انگلیسی .

هماندیشی کمیسیونها و هیئت مدیره

dl

جلسه فصلی هیئت مدیره با حضور هیئت رئیسه کمیسیونها در تاریخ اول مرداد برگزار شد. در این نشست، همفکری های مفید و پیشنهادات متنوعی در خصوص موضوعات مختلف کمیسیونها مورد بحث و بررسی و در دستور کار دبیرخانه قرار گرفت . همچنین گزارشی از آخرین موانع پیش روی سوخت تقطیری و مسیرهای جدید برای رفع این مشکل در این نشست ارائه گردید . آخرین وضعیت پرونده مطرحه اتحادیه در دیوان عدالت اداری مبنی بر عوارض بر مواد خام و نیمه خام نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیگیری های انجام گرفته مطرح گردید . و در نهایت دبیرکل اتحادیه از چهار ماهه فعالیت دبیرخانه در ابتدای سال گزارشی ارائه کرد .

 

dl

تنظیم اخبار سولماز فرهادی

    طراحی و اجرا امیرعباس امامی

۶ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۱۰
تعداد بازدید : ۷۶