مصاحبه دکتر سپهدار انصاری نیک رئیس کمیسیون پتروشیمی پتروشیمی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران و‌ مدیرعامل پتروشیمی بندرامام درباره تحقق شعار سال و افزایش تولید و سودآوری در پتروشیمی ها

مصاحبه دکتر سپهدار انصاری نیک رئیس کمیسیون پتروشیمی  پتروشیمی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران و‌ مدیرعامل پتروشیمی بندرامام درباره تحقق شعار سال و افزایش تولید و سودآوری در پ
دکتر سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام درباره تحقق شعار سال ۱۴۰۳ در مصاحبه اختصاصی اظهار داشت: یکی از اهداف شعار سال مقام معظم رهبری (جهش تولید با مشارکت مردم) حضور فعال تر بخش خصوصی در عرصه تولید و صنعت می باشد.

وی تصریح کرد: در سال های قبل شعار جهش تولید و حمایت از تولید نیز بوده اما امسال صرفا رشد تولید معیار نیست بلکه هدف بالاتر از رشد تولید بوده که در قالب جهش نامیده شده اما این هدف صرفا با مشارکت مردم و بخش خصوصی باید محقق شود.

رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه همچنین درباره بخش خصوصی افزود: برای حضور فعال تر بخش خصوصی در عرصه تولید و صنعت باید جاذبه هایی ایجاد شود، یعنی برای رشد و جهش در تولید باید از بخش خصوصی در راستای این هدف حمایت و پشتیبانی شود.

دکتر انصاری نیک در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: برای جذب سرمایه های مردمی و خصوصی در پیشبرد هدف جهش تولید و همچنین برای ایجاد فضای سرمایه گذاری برای مردم، سودآوری این سرمایه گذاری باید برای آنها ملموس باشد.

انصاری نیک به برخی از موانع برای تحقق جهش تولید نیز اشاره کرد و افزود: از الزامات جهش تولید در کشور رفع بروکراسی اداری و موانع پیش روی تولیدکننده می باشد برای نمونه طرح و برنامه پتروشیمی بندر امام برای افزایش خوراک مدت زیادی است که در مراجع تصمیم گیر هلدینگ های بالادستی و وزارت نفت منجر به نتیجه نشده و به نوعی طرح های توسعه ای بندرامام می تواند منجر به تامین پایدار و افزایش خوراک این واحد بزرگ تولیدی شود لذا منتظر یک تصمیم است.

انصاری نیک ادامه داد: اینها موانع جهش تولید است زیرا عدم تصمیم گیری بهنگام باعث می شود در شرایط ناترازی این واحدهای تولید پتروشیمی با مشکل خوراک مواجه شده و عملا ظرفیت های تولید متوقف شود.

این مقام مسول در پایان افزود: یکی از مشکلات دیگر بر سر راه تولید، بحث های مربوط به ارز و نوسانات آن می باشد که این امر باعث شده دلالان محصولات پتروشیمی بجای تولیدکنندگان و واحدهای پتروشیمی بالاترین بهره را ببرند و همچنین محصولات تولیدی پتروشیمی ها بجای قرار گرفتن در زنجیره تولید پایین دستی کارگاه ها، تولیدی داخلی و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی مستمر به صورت غیرقانونی به خارج از کشور ارسال شوند و در این بین تولیدکنندگان واقعی این زنجیره با کمبود خوراک مواجه شوند.
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۱۰۸