پیام اوپکس منتشر شد

پیام اوپکس منتشر شد
پیام اوپکس، خبرنامه الکترونیکی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران شماره بیستم هفته اول شهریور 1403 منتشر شد
dl

مشکلات صادرات سوخت تقطیری

جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل کشور در چهاردهم مرداد برای حل مشکل مربوط به صادرات سوخت تقطیری با حضور نمایندگان وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد واتاقهای اصناف و تعاون برگزار شد. با پیگیری اتحادیه پس از برگزاری دو جلسه کارگروه این دبیرخانه در اتاق بازرگانی ایران این جلسه برگزار گردید و به رغم هماهنگی های به عمل آمده به نتیجه مورد انتظار برای برون رفت از وضعیت سوخت تقطیری و مشکل آن نینجامید و مقرر گردید موضوع از طریق سایر نهادها برای حل مشکل پیگیری گردد .

تامین خوراک پتروشیمی بندرامام

dl

جلسه مشترکی بین واحدهای مینی ریفاینری و مدیریت پتروشیمی بندر امام در تاریخ بیست و نهم مرداد به منظور تامین خوراک مورد نیاز این واحد پتروشیمی توسط واحدهای مینی فاینری عضو اتحادیه برگزار شد . در این نشست مقرر گردید با استفاده از ظرفیتهای اعضای اتحادیه، نفتا و خوراک مورد نیاز پتروشیمی بندر امام از طریق اعضا با همکاری هایی که بین وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و واحدهای مینی ری فاینری عضو اتحادیه و پتروشیمی بندر امام ایجاد میشود، تامین گردد.

تغییر HS کدهای مشترک

جلسه هماندیشی مربوط به HS کدهای مشترک، با حضور نمایندگانی از گمرک، سازمان ملی استاندارد، سازمان امور مالیاتی، وزارت صمت و هیئت رئیسه کمیسیونهای تخصصی مورخ بیستم مرداد برگزار شد و مقرر شد در ارتباط با تغییر HS کدهای مشترک، رایزنیهای لازم با دفتر صنایع پلیمری و سازمان ملی استاندارد صورت گیرد .

دیدار با رئیس سازمان ملی استاندارد

dl

در تاریخ بیست و هشتم مرداد، جلسهای با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد و با حضور جمعی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه برگزار شد . در این جلسه مقرر گردید در خصوص مواردی چون : تنظیم نامه جهت اعلام آمادگی برای همکاری در گرفتن نمونه ها در مورد محموله ها، تنظیم نامه یکپارچه سازی آزمون های مربوط به نمونه برداری وتهیه نامه پیشنهاد مربوط به تفکیک کدهای HS کد روغن تصفیه دوم وپارافین پیگیری های لازم صورت گیرد .

مشکلات لجستیک صادرات فراورده های نفتی

dl

در روز دوشنبه مورخ بیست و نهم مرداد نشست مشترک اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفت، گاز و پتروشیمی ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد. این جلسه با موضوع بررسی مشکلات لجستیک صادرات فراورده های نفتی به صورت خاص مسائل کانتینری صادراتی از بندر شهیدرجایی مدنظر قرار گرفت. درخصوص هزینه های انبارداری که اعضاء محترم اتحادیه به علت تاخیر در بارگیری شناورها متحمل شده بودند صحبت شد و اسناد مربوطه از طرف اتحادیه ارائه گردید . همچنین موانع لجستیکی و مسائل تعرفه ای از سوی طرفین در جلسه مطرح شد

۳ شهریور ۱۴۰۳ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۴۳