رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه پتروشیمیها در حوزه کاهش انتشار کربن ۴میلیارد دلار سرمایهگذاری کردهاند، تصریح کرد: باید به برندسازی در حوزه بهینهسازی مصرف انرژی توجه بیشتری شود.
به گزارش «شانا» آرش نجفی با بیان اینکه موضوع بهینهسازی، بهرهوری و افزایش بازده باید در همه حوزهها به مهمترین هدف تبدیل شود، گفت: با توجه به اینکه تفکر بهینهسازی با تفکر تولید پیگیری میشود اتفاقهای خوبی در این زمینه نمیافتد. وی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه هفتم توسعه قرار است سازمان بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی تاسیس شود، افزود: قوانین وضعشده در این بخش با توجه به گذشت زمان کارآیی نداشتهاست. رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بخش بهینهسازی یک گام جلوتر از مهندسی متعارف است، بیان کرد: بهینهسازی تنها کاهش مصرف گاز، بنزین و برق نیست، بلکه همه ساختارهای کشور باید بهینه شود. نجفی تصریح کرد: پتروشیمیها در حوزه کاهش انتشار کربن ۴میلیارد دلار سرمایهگذاری کردهاند.