شکستن رکورد درآمد، تولید و صادرات؛ کارنامه شش ماهه نخست ۱۴۰۳ پتروشیمی آریاساسول

بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی آریا ساسول در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت یکی از برترین پتروشیمی‌های بورسی در زمینه تولید و تحقق ظرفیت اسمی بوده است. این موضوع درآمد شرکت را نیز در مسیر صعودی قرار داد و سهامداران را به افزایش سودآوری امیدوار کرده است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، شرکت پلیمر آریا ساسول بزرگترین پتروشیمی فعال در زمینه تولید پلی اتیلن سبک و سنگین بوده و جایگاه آن در صنعت پلیمر از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق نموداری که مشاهده که می‌شود که این شرکت میدان تولید و فروش پلی اتیلن را در اختیار گرفته است.

همچنین آریا ساسول همواره در فهرست پتروشیمی‌های برتر یک سال اخیر قرار و سعی در ارائه ارقام صعودی در تولید و فروش داشته است. این موضوع در گزارش‌های نیم‌سال اول شرکت نیز نمود پیدا کرده است؛ به طوری که این پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری موفق به افزایش درآمد خود و ارائه کارنامه‌ای درخشان در تحقق ظرفیت تولید اسمی خود شده است.

عملکرد درخشان آریا در تحقق ظرفیت تولید اسمی

همان‌طور که گفته شد پتروشیمی آریا ساسول در سال‌های اخیر از شرکت‌های پیشرو این صنعت بوده است. برای مثال این پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ یکی از ۶ پتروشیمی برتر در زمینه تحقق ظرفیت تولید اسمی سالانه خود بوده است. به نحوی که آریا ساسول در سال گذشته حدود ۶ درصد بیشتر از ظرفیت تولید اسمی سالانه خود تولید کرده بود.

این روند در نیمه نخست امسال نیز تکرار شد و پتروشیمی آریا ساسول رقم جالب توجهی در بخش تحقق ظرفیت اسمی ارائه کرد. به نحوی که این پتروشیمی در مدت ۶ ماه از سال توانست ۵۴ درصد از ظرفیت تولید اسمی سالانه خود را محقق کند.

درآمد پتروشیمی آریا ساسول در مسیر صعودی

عملکرد خوب پتروشیمی آریا ساسول در تولید، زمینه را برای رشد درآمدزایی این شرکت فراهم کرد؛ چرا که این پتروشیمی در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ موفق شد بیش از ۲۲ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان درآمد شناسایی کند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین لازم به ذکر است این پتروشیمی در نیم‌سال اول ۱۴۰۳ رکورد درآمدزایی ۶ ماهه ابتدایی سال‌های اخیر خود را نیز شکسته است. نمودار زیر روند صعودی درآمدزایی این پتروشیمی را به خوبی نشان می‌دهد.

صادرات پتروشیمی آریا ساسول ۳۶ درصد رشد کرد

نکته دیگر در رابطه با عملکرد درخشان پتروشیمی آریا ساسول در ۶ ماه گذشته اینکه، آریا موفق شد صادرات خود را در این مدت افزایش دهد و حدود ۱۳ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان از این محل درآمد کسب کند. مقایسه این رقم با صادرات شرکت در ۶ ماهه ۱۴۰۲ رشد ۳۶ درصدی را مخابره می‌کند.

رشد چشم‌گیر درآمد آریا در شهریور

همان‌طور که تا اینجا اشاره شد، پتروشیمی آریا ساسول در یک سال گذشته کارنامه خوبی در تولید و فروش ارائه کرده است. این روند در شهریورماه امسال نیز دیده شد و شرکت موفق شد حجم تولید این ماه را به بیش از ۱۶۵ هزار تن برساند که نسبت به میانگین یک سال گذشته رقم بزرگتری‌ست.

همچنین حجم فروش شرکت نیز در شهریورماه امسال نسبت به شهریور ۱۴۰۲ افزایش یافت و به حدود ۱۰۸ هزار تن رسید.

به دنبال این روند درآمد پتروشیمی آریا ساسول جهش چشم‌گیری را تجربه کرد و از دو هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان در شهریورماه ۱۴۰۲ با رشد بیش از ۴۶ درصدی به چهار هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان در شهریورماه امسال رسید.

همچنین صادرات این پتروشیمی نیز در شهریور جهش ۶۶.۳ درصدی را پشت سر گذاشت و از هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان در شهریور ۱۴۰۲ به دو هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان در شهریور ۱۴۰۳ رسیده است.

۲۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۱۸