پالایشگاه‌های اصفهان، لاوان و تبریز بیشترین افت گروه نفتی را ثبت کردند

در ادامه روند نزولی بورس تهران، همه پالایشی‌های بازار سهام بار دیگر منفی خوردند و در گروه پتروشیمی نیز تنها دو نماد رشد قیمت را تجربه کردند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، در ادامه سقوط آزاد بورس در معاملات روز گذشته، شاخص‌های اصلی بازار سهام امروز هم به حرکت خود روی مدار نزولی ادامه دادند. در بازار روز جاری، فشار فروش سهام بار دیگر افزایش یافت تا تنها اندکی از نمادهای بورسی از افت امروز بورس، جان سالم به در ببرند. در صنعت پالایشی بورس، بار دیگر همه نمادها یک‌دست سرخ‌پوش شدند و در صنعت پتروشیمی نیز تنها دو نماد بازدهی مثبت داشتند.

شاخص کل بورس تهران بازار امروز را با افتی ۲۱ هزار و ۷۳۶۰ واحدی، معادل ۱.۰۴ درصد به پایان رساند و در آخر روی پله دو میلیون و دو میلیون و ۶۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۸ درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

با کاهش حجم معاملات سهام و تقدم به ۴.۸ میلیارد برگه در بورس امروز، روند نزولی ارزش معاملات خرد نیز ادامه یافت و این رقم به هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان رسید. خالص خروج پول حقیقی از بازار روز جاری نیز معادل ۳۳۰ میلیارد تومان رقم خورد.

پتروشیمی‌های خارک و پارس، تنها صعودی‌های گروه خود شدند

بررسی معاملات صنعت پتروشیمی حاکی از افت قیمت بخش عمده نمادهای این گروه است. طوری که امروز ۲۲ نماد این گروه متحمل افت قیمت شدند و تنها دو نماد پتروشیمی خارک (شخارک) با ۰.۴۵ درصد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۰.۰۴ درصد رشد، شاهد افزایش قیمت پایانی بودند.

در میان نمادهای نزولی نیز پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، پتروشیمی ارومیه (شاورم) و پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) نیز با افت قیمت به ترتیب ۲.۴۴ درصد، ۲.۴۲ درصد و ۲.۴ درصد مواجه شدند و بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

گفتنی است که در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، نماد شرکت پتروشیمی نوری بیشترین خروج پول حقیقی را شاهد بود و بیش از ۱۰ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از این نماد خارج شد.

سقوط آزاد پالایشی‌ها ادامه دارد

معاملات بورس امروز در شرایطی به پایان رسید که حتی یک نماد پالایشی نیز نتوانست در مدار صعودی قرار بگیرد و همه نمادهای این صنعت، یک‌دست سرخ‌پوش شدند. در این میان، سهامداران نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲.۹۹ درصد، پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۲.۶۱ درصد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱.۳۶ درصد افت، بیشترین کاهش ارزش دارایی‌های خود را تجربه کردند.

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان بازار ۱.۵۹ درصد افت کرد. همچنین طی معاملاتی به ارزش تنها ۵۸ میلیارد تومان، سهامداران حقیقی نزدیک به ۱۵میلیارد تومان از این گروه خارج کردند.

در معاملات امروز نیز همچون دو روز گذشته، شرکت پالایش نفت اصفهان شاهد بیشترین خروج پول حقیقی در گروه فرآورده‌های نفتی بود؛ طوری که بورسی‌ها امروز نیز ۵.۵ میلیارد تومان پول از اینم نماد خارج کردند.

 
۲۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : ۲۲