نفت بهران صادر کننده نمونه ۱۴۰۳ شد

نفت بهران صادر کننده نمونه ۱۴۰۳ شد
نفت بهران عضو اتحادیه صادرکنندگان فرورده‌های نفت گاز و پتروشیمی ایران به همراه ۴۷ شرکت تولیدی و صادراتی دیگر به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، آیین روز ملی صادرات با حضور رئیس جمهور، وزیر صمت، رئیس سازمان توسعه تجارت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای اتاق بازرگانی ایران و تهران برگزار شد. در این همایش رئیس جمهور با تاکید بر گذار از هرگونه موانع اقتصادی گفت : اگر با بخش خصوصی جلسه بگذاریم وقتمان را تلف نکرده‌ایم و آماده‌ایم با حذف موانع و کاهش صدمات هرگونه مصوبه‌ای، مسیر صادراتی را با کمک اتاق‌های بازرگانی هموارتر کنیم.

پزشکیان در این همایش با پیشنهاد وزیر صمت مبنی بر احیای شورای عالی توسعه صادرات موافقت نمود .

حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در سخنانی گفت : کسری تجاری ۶ میلیارد دلاری در سال ۱۴۰۱ و افزایش سه برابری این کسری در سال ۱۴۰۲ و همچنین کسری ۸ میلیارد دلاری در شش ماهه اول سال جاری مؤید سیاست گذاری نامطلوب دولت در صادرات می‌باشد .

همچنین وزیر صمت با بیان اینکه تنوع محصولات صادراتی ما کم است گفت : سیاست‌های ارزی و تجاری همسو عمل نمی‌کنند و محدودیت برای صادرکنندگان ایجاد کرده‌ایم.

بنا به گفته رئیس سازمان توسعه و تجارت در این همایش چهار شرکت صادر کننده مدال آور که ۸ دوره متوالی انتخاب شده بودند، همچنین سه شرکت ممتاز ملی که ۵ بار به عنوان صادر کننده انتخاب شده بودند و ۴۸ شرکت صادر کننده ملی با اهدای لوح تقدیر از آنان تقدیر به عمل آمد.

۲۹ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۲۲۲