با صرفه جویی ٢٥ میلیارد تومان

با صرفه جویی ٢٥ میلیارد تومان
واحدهای بازیافت گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد بازنگری شد
  • واحدهای گوگرد در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد بازنگری کلی و منجر به صرفه جویی سالانه ٢٥ میلیارد تومان در این پالایشگاه شد.
  • به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به مشهد، معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: این پالایشگاه یکی از ترش ترین گازهای دنیا را دریافت می کند و به طور طبیعی فرآورش این گاز با مخاطرات زیادی مواجه است.

    مهدی بارجینی خباز افزود: در چند سال گذشته به دنبال این بودیم که فرآیند واحدهای بازیافت گوگرد که مربوط به ٣٠ سال پیش بود را بازنگری و اصلاح کنیم که این کار در مجموعه پالایشگاه انجام شد.

    وی خاطرنشان کرد: گروههایی از مهندسی و بهره برداری، طراحی مفهومی آن را انجام دادند و منجر به تعریف پروژه «بازنگری کلی واحدهای بازیافت گوگرد» شد.

    به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، با اجرای این پروژه، راندمان واحدها در حدود ٩٤ درصد حفظ می شود و کیفیت و شفافیت رنگ گوگرد تولیدی نیز افزایش می یابد.

    خباز با بیان این که با اجرای این پروژه هزینه های جاری به لحاظ مصرف کاتالیست و تعمیر تجهیزات کاهش می یابد، یادآور شد: سالانه یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان در این زمینه صرفه جویی می شود که انجام این مهم افزایش راندمان و کاهش آلودگیهای زیست محیطی را نیز در پی خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: سالانه ١٠٠ هزار تن «SO٢» کمتری نیز در هوا منتشر می شود.

    به گفته وی، اجرای این پروژه پایداری تولید را در پی خواهد داشت و تعمیرات ٧٥ روزه که تحت عنوان (TOP OFF) انجام می شود نیز کاهش یافته و تولید پالایشگاه، ٥٥ هزار تن در سال افزایش می یابد.

    معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تصریح کرد: طراحی کلی این پروژه انجام و به کمیسیون مناقصات برای برگزاری مناقصه و فراخوان ارائه شده است.

    خباز ادامه داد: اجرای یک واحد از این پروژه به ١٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این هزینه با توجه به صرفه جویی های آن، در مدت ٢ سال قابل برگشت است.

۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۳۰۵