حمایت وزارت نفت از سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه رونمایی از توربین گازی سولارسنتر با اعلام حمایت وزارت نفت از سازندگان داخلی تجهیزات این بخش، گفت: ساخت این توربین ناشی از حمایت و باور این صنعت و وزارت نفت و باورمندی سازندگان است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، رکن الدین جوادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت این توربین نشان دهنده توانایی ما در ساخت تجهیزات بالادستی صنعت نفت است، افزود: توربین ها جزو پیچیده ترین تجهیزات صنعت نفت هستند بنابراین ساخت آن نشان می دهد که توان ساخت تجهیزات و ماشین آلات بسیار پیچیده تر را نیز داریم.

محمدحسین خندان معاون تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز با بیان اینکه توربین گازی جزو تجهیزات اصلی مورد نیاز مناطق نفتخیز جنوب است، گفت: بیش از ٣٠٠ توربین گازی از ٥٠٠ تا ٢٥ مگاوات در مناطق نفتخیز وجود دارد که در سالهای گذشته برای نگهداری و تعمیر و یا جایگزینی قطعات آنها مشکلات بسیاری داشتیم.

وی افزود: برای رفع نیاز صنعت نفت به این نوع توربین، ایده ساخت توربین و بومی سازی این تجهیز در دستور کار قرار گرفت که موفقیت های خوبی را طی سال های اخیر در این خصوص کسب کرده ایم.

حسن هلالی مدیرعامل شرکت توربین ماشین خاورمیانه نیز گفت: با ساخت این توربین، بخش قابل توجهی از نیاز شرکت مناطق نفتخیز جنوب و صنعت نفت به این محصول رفع می شود.

وی افزود: عامل اصلی فاصله ما با استانداردهای جهانی، بهره برداری نکردن صحیح از سرمایه انسانی است و اگر این شرایط وجود نداشته باشیم نمی توانیم به مرحله برندسازی و سرانجام صادرات برسیم و برای رسیدن به این اهداف باید بخش خصوصی حمایت شود.

هلالی اضافه کرد: تاکنون بیش از ٣٠ دستگاه از این مدل توربین با سفارش شرکت کالای تهران در دستور کار قرار گرفته که برای ١٥ دستگاه آن اعلام نیاز شده است.

مراسم رونمایی از نخستین توربین سولار سنتار گازی با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و برخی از مدیران ارشد صنعت نفت در شرکت توربین ماشین خاورمیانه برگزار شد.
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷
تعداد بازدید : ۴۶۴